Jessheimdagene – et fruktbart partnerskap
I samarbeid med Jessheim Storsenter har Spire bidratt med å spre det glade og musikalske budskap om Jessheimdagene. Vi har designet og produsert et bredt spekter av markedsmateriell til digitale, trykte og fysiske kanaler.
Årets fest på Jessheim
Jessheimdagene er en årlig folkefest på Jessheim med lang tradisjon. Festivalen arrangeres hvert år i august av Jessheim Storsenter, og er et av årets høydepunkt for mange på Jessheim og nærområdet. Programmet er fullspekket med arrangementer og aktiviteter for alle aldre – alt fra konserter, danseforestillinger, utekino, tivoli, konkurranser og gode festivaltilbud. Samt den tradisjonelle markedsgata med spennende boder fra nært og fjernt.
Tett samarbeid med kunden
Spire har i over 20 år hatt gleden av å utvikle og produsere det meste av markedsmateriell til Jessheimdagene. En slik stor begivenhet krever struktur og planlegging. Vi har hatt et tett samarbeid med Jessheim Storsenter gjennom hele prosessen fra strategi- og kreativt idéarbeid til gjennomføring og evaluering. En fremdriftsplan ble opprettet med oversikt av ønsket materiell, forventet tidsbruk og fordeling av ansvar.
Leken og levende profil
Den visuelle profilen er den røde logoen. Kombinert med en klar grafisk profil og en innarbeidet logo, sikrer det en identitet som er lett gjenkjennelig. Profilmanualen består av en sprek fargepalett som skal gjenspeile fest og glede, lekent og levende. Jessheimdagene har rødt som sin primærfarge og den fargen skal være den bærende fargen. I tillegg er det lagt til fem sekundærfarger som kan benyttes for å lage et lekent og levende design. Fargene kan brukes i ulike valører.
En helhetlig kommunikasjonsstrategi
Under årets festival har vi trukket frem rødfargen for å skape blikkfang og synliggjøre Jessheimdagene enda mer. Den tradisjonelle markedsføringen av Jessheimdagene med trykte medier er fortsatt viktige elementer av en helhetlig kommunikasjonsstrategi. I kombinasjon med digitale mediekanaler vil analoge kanaler være med å løfte oppmerksomheten for arrangementet. Folier på dører, gulv og heis på Jessheim Storsenter ga ideelle muligheter for å eksponere årets begivenhet.
Schibsted wallpaper annonser som dekker hele skjermen rundt innholdet og Seen This annonse med videoklipp fra hver artist.
Story formatet var ett av flere formater som vi laget til sosiale medier
Allerede flere måneder i forveien ble det laget digitale kampanjer med de største artistene, som en slags teaser til Jessheimdagene. Her utviklet vi 11 formater for hver artist tilpasset sosiale medier, display og native annonsering. Vi testet også ut spillbare annonseformat med korte videosnutter av artistene. En mye mer interaktiv måte å vise en annonse på.
Tjenestene vi har levert i prosjektet:
- Strategi
- Kreativt idéarbeid
- Visuell identitet
- Innholdsproduksjon
- Digitalt kampanjemateriell:
- Bannerannonser
- Sosiale medier
- Digiblad
- Kundebrev
- Analogt kampanjemateriell:
- Festivalmagasin
- Miniprogram
- Avisannonser
- Folie på dører, gulv og heiser
- Bannere
- Plakater
Vi takker Jessheim Storsenter for nok et flott samarbeid, og for 11 herlige feststemte dager.