Tilbake

Spennende konsepter i boligbransjen

OBOS er en av Nordens største boligbyggere, eid av nær en halv million medlemmer. De har mange spennende boligprosjekter, og for to av disse har vi laget kommunikasjonsplattform og uttak av konseptene.

Om kunden

OBOS ble etablert i 1929, og hovedmålet deres står fremdeles fast: Å bygge gode boliger til medlemmene sine.

Boligprosjektet MIDT

MIDT i Lørenskog bygger OBOS 295 moderne leiligheter med fin og sentral beliggenhet. Beliggenhet MIDT på Skårersletta med korte avstander og enkel transport.

MIDT i Lørenskog

Boligprosjektet Lumanders hage

I Lumanders hage på Ensjø skal OBOS bygge 216 nye boliger. Tett på de store oasene Botanisk hage og Tøyenparken, skaper de en egen liten oase i Lumanders Hage.

Lumanders Hage

Utfordringen

For prosjektene Lumanders hage i Oslo og MIDT i Lørenskog har Spire kommunikasjon utarbeidet kommunikasjonsplattformer, og tatt ut konseptene i navn, prosjektidentitet, prospekt, visningssenter og kampanjer.

Både i Lørenskog og området rundt Ensjø er det mange utbyggere og prosjekter som sloss om boligkjøpernes oppmerksomhet. Derfor ble det viktig å velge en retning for prosess og strategi med en konkret tiltaksplan, og ikke minst optimalt uttak av konseptene.

For Lørenskog ble konseptet MIDT til, et navn som spiller på egenskaper ved lokasjonen; sentrum av sentrum. Ut fra dette kunne vi bygge gode knagger for budskap.

Lumanders Hage er et familievennlig boligprosjekt i Ensjøbyen der man skal ønske å samles, og å etablere seg. Konseptet «Å leve sammen» gir godt grunnlag for å bygge gode budskap.

Løsningen

På begge boligprosjektene har vi har vært med på hele prosessen, fra å utarbeide navn og konsept til uttak av konseptene gjennom visuell profil, prospekt og digitale kampanjer. I de digitale kampanjene har vi blant annet stått for html5-bannere til annonsering, videoer til sosiale medier og tekstarbeid.

For prosjektet MIDT har vi levert materiell til programmatisk display, native og sosiale medier, i henhold til medieplan laget sammen med Mindshare.

Resultatet

Boligprosjektet Lumanders Hage befinner seg på en historisk tomt, og har en helt unik historie å fortelle med både ord og visuelle midler. Vår oppgave var å utforme visuelt formspråk som omfavnet tomtens historie, så vel som prosjektets verdier og kvaliteter – og treffe målgruppene.

Boligene i Lumanders Hage selger meget godt og skal lansere salgstrinn 4 i august 2021. MIDT har solgt over halvparten av boligene i salgstrinn 1 og salgstrinn 2 legges ut i mai 2021. Vi gleder oss til å følge med på salget!

Nysgjerrig? Se mer om prosjektene:

Midt: https://nye.obos.no/ny-bolig/boligprosjekter/viken/lorenskog/midt

Lumanders hage: https://nye.obos.no/ny-bolig/boligprosjekter/oslo/gamle-oslo/lumanders-hage

Vil du vite mer om våre tjenester? Ta kontakt! 

Anders Fjeld
Daglig leder og rådgiver

950 36 984

Relevante artikler

  • Nettside
  • Strategi
  • Design

Navn som forplikter krever god strategi

For stillas-eksperten Solideq har vi jobbet frem en ny omdømme- og merkevarestrategi, og satt opp en visuell identitet samt nettside med nettbutikkløsning.

Tilbake til toppen