Tilbake

Navn som forplikter krever god strategi

For Solideq™ har vi jobbet frem ny omdømme- og merkevarestrategi, og satt opp en visuell identitet på grunnlag av strategien. Dette ledet også til at vi laget nettside med nettbutikkløsning, med mål om å forenkle hverdagen både for kunden og for Solideq.

Om kunden

Solid Equipment er et navn som både forplikter og vitner om kvalitet. Solideq™ utvikler, produserer og selger stillas, tildekking og andre relaterte produkter. Deres kunder er alt fra privatpersoner til bedrifter innen bygg- og anlegg, olje- og gass, offshore, skipsverft og håndverkere - uansett hvem stillasbrukeren er, lover Solideq™ sikkerhet i høyden. Solideq™ har lang erfaring i stillasbransjen, og høy kompetanse i faget. Kvaliteten på produktene er og skal alltid være ledende på markedet. Solideq™ i Norge har avdeling i Oslo, Bergen, Stavanger og Elverum.

Utfordringen

Arbeidet med omdømme- og merkevarestrategi samt visuell profil ble satt som en forlengelse og en kommunikasjonsmessig utdypning av Solideq sin strategi.

Prosessen

Vi gjennomførte en SWOT- og målgruppe-analyse i en workshop med involverte fra Solideq og Spire. Videre jobbet vi med hva Solideq skal stå for, hvordan de skal framstå, hvilket etterlatt inntrykk de skal gi samt deres påstand og løfte: «Solideq gir deg sikkerhet i høyden og trygghet gjennom hele kundereisen».

Gjennom bevisste valg i prosessen har Solideq tatt en tydelig posisjon i markedet. De har oppnådd styrket kjennskap til selskapet og deres produkter, samt skapt gode holdninger til Solideq. En god merkevare skaper forventinger hos målgruppene, forventninger som må oppfylles for å oppnå godt omdømme.  Kommunikasjonsplattformen ble konkretisert for å ivareta en enhetlig kommunikasjon. Denne, sammen med den deres grafiske profilen vi har utarbeidet, er verktøykassen til Solideq i alt kommunikasjonsarbeid.

Løsningen

Solideq har vært kunde hos oss i mange år. I 2016 utviklet vi nettbutikk versjon 1.0. Løsningen vi har levert er skreddersøm med muligheter for å bygge ut løsningen etter behov. Solideq er en fremoverlent bedrift med fokus på sine kunder. Det medfører at de alltid er på utkikk etter å forbedre og optimalisere prosesser, både internt og eksternt. Vi har jevnlige møter hvor vi sammen vurderer trafikk og konverteringer i nettbutikken. Forbedringer utføres løpende for best mulig resultat til enhver tid. I 2019 implementerte vi finanskalkulator og automatisk innsending av søknad om leasingavtale, nettopp for å gjøre kjøpsprosessen enklere for kundene som ønsket leasing som betalingsform. Dette var et pilotprosjekt hvor Spire samarbeidet med SG Finans for å få plass denne funksjonaliteten. I 2021 har vi oppdatert løsningen, i forbindelse med at SG Finance ble en del av Nordea Finance.

Som totalleverandør av kommunikasjonstjenester til Solideq, jobber vi også med markedsføring og annonsering. Det kan du lese mer om her. 

Relevante artikler

  • Nettside
  • Design
  • Teknologi

På jakt etter den gode nettbutikken

Vi har laget ny nettbutikk for Norges Jeger- og Fiskerforbund, hvor eksisterende medlemmer har mulighet til å handle. En spennende utfordring!

  • Nettside
  • Design

Ny nettside for PELIAS Norsk Skadedyrkontroll

PELIAS Norsk Skadedyrkontroll ønsket å samle de daværende nettsidene pelias.no, osloskadedyr.no, skadedyr.no og effecta.as i én løsning på pelias.no. Resultatet ble en ny, brukervennlig nettside.

Tilbake til toppen